Hei, jeg studerer journalistikk og skal skrive eksamensoppgave om bedrifters bruk av sosiale medier, med fokus på bedrifter i Nord-Troms. Jeg har lest om din masteroppgave på Handelshøgskolens sider der de viser til at du konkluderer (blant annet)med at her ligger det et stort potensial for bedrifters markedsføring. I Nord-Troms er det ikke så mange bedrifter som bruker sosiale medier, noen få er i startfasen (reiselivsbedrifter). Jeg skal skrive blant annet om en vekst-bedrift, Skjervøy Asko, som nær sagt har hoppet i det (facebook). Som jeg har forstått det skriver du i oppgaven din at fallhøyden for bedrifter kan være stor dersom verktøyet misbrukes. Kan du si noe mer om dette da jeg skal skrive om bedrifter som nøler og som er i startfasen til bruk av sosiale medier? Håper du har anledning å svare, vennlig hilsen Liv Reidun Olsen, Kvænangen.
– å utgi seg for noen man ikke er, altså skjule sin identitet og/eller intensjon. Jamfør #Wimpgate på Twitter hvis du kjenner til den saken, hvis ikke kan du søke den opp på search.twitter.com.
– å bruke sosiale medier som en tradisjonell enveis reklamekanal hvor man bare spyr ut informasjon i stedet for å delta i samtaler, svare på henvendelser etc. Det er fremdeles mange bedrifter som bruker Twitter på denne måten, men heldigvis er det mange gode eksempler også. Netcom er et av dem.
– å oppføre seg dårlig, å være uhøflig, slenge dritt og krangle. Det er mange gode eksempler på politikere som har gjort dette. Alle som representerer en bedrift i sosiale medier bør tenke på hvordan de oppfører seg.
Ellers kan du laste ned hele oppgaven min her på bloggen.
Hei Anders, fikk høre om deg via Dreamjobbing og Jørn Lie fra Vaaghals. Vi får besøk av et dansk TV- team som har fokus på den nordiske kjøkken og er på jakt etter en food wirter/food critics. Kan du hjelpe oss med det? TV- teamet er I oslo 29- 30/7.
Hilsen Annett/ VisitOslo
Hei Annett. Så hyggelig. Jeg hjelper gjerne. Har for øvrig vært i kontakt med din kollega Katrine om slikt allerede. Du når meg best på andershusa (at) gmail (dot) com. Mvh Anders
Hei, jeg studerer journalistikk og skal skrive eksamensoppgave om bedrifters bruk av sosiale medier, med fokus på bedrifter i Nord-Troms. Jeg har lest om din masteroppgave på Handelshøgskolens sider der de viser til at du konkluderer (blant annet)med at her ligger det et stort potensial for bedrifters markedsføring. I Nord-Troms er det ikke så mange bedrifter som bruker sosiale medier, noen få er i startfasen (reiselivsbedrifter). Jeg skal skrive blant annet om en vekst-bedrift, Skjervøy Asko, som nær sagt har hoppet i det (facebook). Som jeg har forstått det skriver du i oppgaven din at fallhøyden for bedrifter kan være stor dersom verktøyet misbrukes. Kan du si noe mer om dette da jeg skal skrive om bedrifter som nøler og som er i startfasen til bruk av sosiale medier? Håper du har anledning å svare, vennlig hilsen Liv Reidun Olsen, Kvænangen.
LikeLike
Det er flere ting som kan være misbruk:
– å utgi seg for noen man ikke er, altså skjule sin identitet og/eller intensjon. Jamfør #Wimpgate på Twitter hvis du kjenner til den saken, hvis ikke kan du søke den opp på search.twitter.com.
– å bruke sosiale medier som en tradisjonell enveis reklamekanal hvor man bare spyr ut informasjon i stedet for å delta i samtaler, svare på henvendelser etc. Det er fremdeles mange bedrifter som bruker Twitter på denne måten, men heldigvis er det mange gode eksempler også. Netcom er et av dem.
– å oppføre seg dårlig, å være uhøflig, slenge dritt og krangle. Det er mange gode eksempler på politikere som har gjort dette. Alle som representerer en bedrift i sosiale medier bør tenke på hvordan de oppfører seg.
Ellers kan du laste ned hele oppgaven min her på bloggen.
LikeLike
Pingback: clinici stomatologice
Hei Anders, fikk høre om deg via Dreamjobbing og Jørn Lie fra Vaaghals. Vi får besøk av et dansk TV- team som har fokus på den nordiske kjøkken og er på jakt etter en food wirter/food critics. Kan du hjelpe oss med det? TV- teamet er I oslo 29- 30/7.
Hilsen Annett/ VisitOslo
LikeLike
Hei Annett. Så hyggelig. Jeg hjelper gjerne. Har for øvrig vært i kontakt med din kollega Katrine om slikt allerede. Du når meg best på andershusa (at) gmail (dot) com. Mvh Anders
LikeLike